San Valentino

14 februari 2014 - Perugia, Italië

Er is geen betere dag, dan om op San Valentino een reisblog te beginnen. Ik wilde dit eigenlijk niet doen, maar aangezien het de dag van liefde is, doe ik dit uit liefde voor de mensen die zich nog in Sliedrecht, Boven-Leeuwen, Dordrecht, Giessenburg, Molenaarsgraaf, Giessen-Oudekerk en Den-Haag bevinden. En natuurlijk voor degene die het willen lezen, want voel je vooral niet verplicht! Ik ben dus veilig en wel aangekomen in Perugia. nmiddels ben ik alweer twee weken aan pizza's, pasta's, cappuccino's, rode vino's, schooldagen, uitstapjes en geklim verder.

De eerste tien dagen heeft het alleen maar geregend, waardoor het eigenlijk maar een droevige boel was in Perugia. Maar nu de zon schijnt vind ik Perugia een ontzettende leuke stad! En voornamelijk de laatste dagen ben ik erachter gekomen dat Perugia ook een prachtige stad is! Ik kon natuurlijk al aan de gebouwen, de hoogtes en pleinen zien dat het een prachtstad is, maar nu de zon schijnt is dat alleen nog maar meer.

De lessen gaan goed, alleen zijn soms best wel pittig om bij te houden. Ik heb nu ongeveer 7 tijdsvormen gehad van de Italiaanse grammatica, en dat gaat nogal vaak door elkaar heen haha. Vooral als ik even niet oplet, en zoals jullie weten gebeurt mij dat nooit… haha Ik heb 5 dagen per week les en elke woensdag een cultureel uitstapje. Afgelopen woensdag ben ik naar Bevagna geweest. Dat is een oud middeleeuws dorpje, wat bekent staat in Italië om het middeleeuwse festival wat ze daar jaarlijks in juni hebben. We hebben een rondleiding gehad van een aardige Italiaan en ongeveer van half 3 tot en met half 7 alleen maar buiten gelopen, dus dat was lekker koud! Tussendoor hadden we even een kwartier pauze om een espresso te drinken aan de bar, alleen dacht ik dat een lekkere warme chocolademelk een beter idee zou zijn. Voor allen die een warme choco in Italië willen drinken, wees gewaarschuwd! Het is een soort vloeibare, pure chocolade, Nutella drab. Ik had er ook een kinder bueno bijgenomen, dus ik hoef een week niet meer te eten. Daarna hebben we nog een uur op een plein gestaan. Toen kwam er een local uit Bevagna aangelopen, signora van in de 90, die volgens onze gids de sterkste vrouw uit Bevagna was. Ze schroomde zich niet om elke jongen uit de groep even een te slaan en vervolgens te zeggen "Sempre Forte!!" Oftewel voor altijd sterk! haha Daarna zijn we naar een papiermakerij geweest en daarna kwam het beste onderdeel: Voedsel! Middeleeuwse hapjes, soep en wijn. In de middeleeuwen hadden ze niks te klagen want het was heerlijk!

Ik ga nu ervandoor want er wacht een feestje op mij! Ciao Ciao

Ik zal regelmatig wat foto's plaatsen en wat schrijven om jullie op de hoogte te houden. Gelukkig spreek ik jullie ook veel op whatsapp, facebook en skype dus daarom ga ik hier niet uitgebreid alles op schrijven.

1. Jim en Lies:
    14 februari 2014
    super leuk hoor, wij zijn fan <3
  2. Willem en sonja:
    14 februari 2014
    Hee meis, deze herinneringen kan niemand je meer afpakken....geniet er vreselijk van!!!!xxxxx